| Författare |
Meddelande
|
| slash |
Skrivet: Tis Jan 19, 2010 12:45 am Rubrik: Aussie Open |
|
|

|
Första omgången är svårast att hitta odds man kan motivera, tredje-fjärde omgången är roligast.
Har ett par jag tycker man kan lira dag2 dock, skall försöka skriva lite grand om spelen i kommande omgångar om jag orkar och om jag inte öppnar med att reka typ 12 losers...
Xavier Malisse (vs Almagro) 1.96 Pinny
Ernests Gulbis (vs Monaco) 1.79 Pinny
Richard Gasquet (vs Youzchny) 1.76 Pinny
James Blake - Arnaud Clement över 38,5 games 1.86 UB
John Isner vs Andreas Seppi -1,5 set 1.86
Tror Zverev har hygglig chans mot Kubot också men vet inte riktigt hur jag skall välja men nu det för bli över som jag brukar ta när jag fegar ur på att lira skrällen över 38,5 1.96 finns hos Pinny. _________________ -Willie Mays Hayes. I hit like Mays and I run like Hayes.
-You may run like Hayes, but you hit like shit.
http://sportsillustrated.cnn.com/magazine/features/si50/states/maine/essay/ |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
| slash |
Skrivet: Tis Jan 19, 2010 12:56 am Rubrik: |
|
|

|
Tar en till.
Donald Young (vs C. Rouchus) 1.73
Synd att Young inte har en bättre serve annars hade detta varit en bank till 1.73 han borde vinna ändå men han får för lite points direkt på serven för att tex ha chans mot Hewitt i andra. _________________ -Willie Mays Hayes. I hit like Mays and I run like Hayes.
|
| Till överst på sidan |
|
 |
| slash |
Skrivet: Tis Jan 19, 2010 6:28 pm Rubrik: |
|
|

|
Självklart maxoflyt i början
Ger det en chans till i andra omgången, det brukar gå bra där får hoppas det håller i sig. Ont om skrällar idag...?
Tomas Berdych (vs Korolev) 3-0 i set 2.00
Berdych trivs Down Under och såg ut att hitta formen lagom till årets turnering också. Ifjol spelade han bland den bästa tennis jag sett i fjärde rundan, to bad för honom så mötte han Federer som vände 0-2.
Kan bli ruggigt sevärda matcher mellan Berdych vs Fernando Gonzalez och kanske Berdych vs Roddick.
Philip Kohlschreiber (vs Odesnik) -1,5 set 1.60
Tysken är en av mina favoriter på touren och han skall inte ha några problem alls med Odesnik som hade flyt i lottningen och slog en helt okänd Sloven i första. Kohl vinner och tappar max ett set men sen har han Nadal i tredje
Feliciano Lopez (vs Schuettler) -1,5 set 1.75
Lopez har jag en klar feeling för här, Schuttler gjorde det bra i första men det var mot Sam Querrey som ibland är usel och jag tror det var en sådan dag. Lopez avancerar.
Florent Serra (vs Nieminen) 1.87 2u
Hoppas inte detta är en trap för den känns nästan för bra, Serra är bättre än Finnen, har 4-0 i möten och slog en klasspelare i första matchen i Melzer så han har form.
Ivan Ljubicic (vs Golubev) -1,5 set 1.75
Helt okey odds på rimligen klar vinnare. Golubev får troligen en hel del cred för sin vinst mot Fish, men Fish är som Querrey en chansspelare som när det inte funkar losar mot allt och alla och Golubev vann trots att han hade fler unforced eroors än winners.
Viktor Troicki (vs Mayer) -1,5 set 1.70
Troicki är klart på uppgång och jag tror han är rankad runt 15 när året är slut, Mayer blir inte bättre än en utfyllnadsspelare när det kommer till stora turneringar han får vara nöjd med att han vann en match. _________________ -Willie Mays Hayes. I hit like Mays and I run like Hayes.
|
| Till överst på sidan |
|
 |
| slash |
Skrivet: Ons Jan 20, 2010 7:42 pm Rubrik: |
|
|

|
Ett steg i rätt riktning igår iaf
Nicolas Almagro (vs Becker) 1.78
Almagro klassen bättre än becker på alla underlag och han fick en perfekt kom igång match mot Malisse. 3-1 Almagro?
Dennis Istomin (vs Berrer) 2.27
Istomin har definitivt 50% chans mot Berrer efter vad han visade i första när han körde över Chardy. Snudd på 2u.
Michael Llodra-Juan Monaco över 38,5 games 1.92
Holmgång väntar här.
Marcos Baghdatis - David Ferrer över 38,5 games 1.92
Samma här, troligen dagens bästa och jämnaste match.
Tror på Falla och Montanes också. _________________ -Willie Mays Hayes. I hit like Mays and I run like Hayes.
|
| Till överst på sidan |
|
 |
| slash |
Skrivet: Ons Jan 20, 2010 10:08 pm Rubrik: |
|
|

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
| luggen77 |
Skrivet: Tor Jan 21, 2010 8:11 am Rubrik: |
|
|

|
Grymma lir inatt slarre  _________________ Good teams win, great teams cover |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
| slash |
Skrivet: Tor Jan 21, 2010 7:12 pm Rubrik: |
|
|

|
Ja det var helvete allt jag skrev var 100% korrekt
Fernando Gonzalez vs Evgeny Korolev över 35,5 games 1.85
Känns helt klart som att detta blir lite jämnare än vad bookies har tänkt sig. Över fem set så vinner rimligen Gonzalez men jag trodde inte mina ögon när Ryssen slog Berdych i tre raka. Gonzalez är ruggigt sevärd då han spelar på uppstuds/chans och alltid försöker slå winners i alla lägen. Det gör också att han ger bort mycket enkla poäng när försöker sig på omöjliga grejer.
Stanislav Wawrinka (vs Marin Cilic) 2.13
Cilic hade 67 unforced errors när han behövde fem set för att gå vidare mot junioreren Tomi så jag har ett ? för hans form. Wawrinka leder inbördes möten 4-1 och har inlett klart starkt. Liten upset på gång här i vad som borde bli en riktigt bra match.
Skulle vilja tro att Ljubicic vinner mot Karlovic men kan inte hitta något att backa upp det med förutom känsla.
Hoppas Kohlschreiber kan störa Nadal också men vette fasen om man skall backa upp det med pengar, över 29,5 ja det känns som han borde fixa det nästan jämnt men Det kan bli typ 7-6, 6-4, 6-0 för 29 games också och så blir vi blåsta. Det är jobbigt att kämpa i tredje mot Nadal om man ligger under 0-2 då man vet att man komer losa. Ifs så vann Kohlschreiber tredje set mot Federer i Wimbledon down 0-2 så kanske kan han hålla humöret uppe och "täcka" +29,5. _________________ -Willie Mays Hayes. I hit like Mays and I run like Hayes.
|
| Till överst på sidan |
|
 |
| slash |
Skrivet: Fre Jan 22, 2010 6:38 pm Rubrik: |
|
|

|
Undre halvans åttondelar är nästan overkligt tennisgodis för oss som diggar tennis och desstom från Australien vars underlag verkligen är som gjort för bra tennis. Kohlschreiber - Nadal var riktigt bra som jag hoppades på men Nadal kravlade sig vidare såklart nu blir det en ruggig showdown mot Karlovic. Alla matcherna är otroliga mumsbitar.
Andy Roddick - Fernando Gonzalez
Marin Cilic- Juan Martin Del Potro
Andy Murray - John Isner
Ivo Karlovic - Rafael Nadal
Kan aldrig ha varit en grand slam som bjudit på sådana kanonfighter i åttondelen och detta är bara ena halvan!!
Nu till tredje omgången på övre halvan:
Höjdpunkten sevärdsmässigt är ju Marcos Bahgdatis vs Lleyton Hewitt som dessutom blir på bra sändningstid för Europa.
Michael Youzhny (vs Kubot) -1,5 set 1.70
Youzhny (mannen som aldrig ler) är i toppform vad det verkar och han skall bara vinna mot Kubot och utan att det krävs fem set.
Marcos Baghdatis - Lleyton Hewitt 1.92 & över ? games
Hewitt är en av de minst populära på touren men en av mina favoriter ändå då han är topp-5 i sevärdhet. Detta blir en ruggig match man inte vill missa som jag dock tror att Baghdatis till slut kommer vinna. Han vann deras möte nyligen med 2-1 i Sydney. Har inte sett överlinen men räknar med att det går över.
Alejandro Falla - Nicolas Almagro 2.40 & över ? games
Falla är i superform och skall inte underskattas. Han körde över spanjoreren som slog ut Söderling. Almagro är aldrig borta men jag säger att Falla vinner i fem set. Samma här och är säker på att de går över vilken line då än sätter upp.
Federer, Djokovic, Davydenko, Verdasco ingen av dem ger mer än 1.08 så de lämnar vi bara hoppas de vinner så övre halvan kan bli nästan lika bra som undre (lika bra går inte).
Tommy Haas vs Wilfried Tsonga tror jag också blir iaf ganska jämnt, säger att Tsonga vinner 3-1 till _________________ -Willie Mays Hayes. I hit like Mays and I run like Hayes.
|
| Till överst på sidan |
|
 |
| slash |
Skrivet: Fre Jan 22, 2010 8:09 pm Rubrik: |
|
|

|
Över/under fins hos Unibet iaf och över 38,5 Almagro-Falla känns helt gjutet, 2u play på den rekat.
Baghdatis vs Hewitt har 40,5 det är en hög line som jag ändå tror de går över men Almagro-Falla är ett bättre play om man vill välja. _________________ -Willie Mays Hayes. I hit like Mays and I run like Hayes.
|
| Till överst på sidan |
|
 |
| slash |
Skrivet: Lör Jan 23, 2010 6:58 pm Rubrik: |
|
|

|
Som sagt fyra stycken otroligt bra matcher på undre halvan.
Bookies verkar inte tro att det blir så jämna matcher som jag dock.
Andy Murray vs John Isner över 35,5
Isner är i grym form och hans ranking är på ständing uppgång sedan han slog ut Andy Roddick I US Open och han vann sin första titel på Nya Zealand förra veckan. Han lever ju myckt på sin ruggiga serve. Ruggig underskattning att inte tro att det ens blir fyra set, det räcker med 7-6,7-6,6-4 för payout.
Rafael Nadal vs Ivo Karlovic över 37,5
Karlovic såg ruggigt bra ut mot Ljubicic och detta blir en ruggig holmgång. Senast de möttes vart i Queens och det blev 6-7, 7-6,7-6 till Nadal, mer av samma att vänta här och ett av tiebreaken kommer Karlovic att ta hem.
Sen säger jag att Del Potro vinner med 3-1 mot Cilic i en match mellan två killar födda 88. De möttes i både Australian och US Open förra året och Cilic vann första set i bägge innan Del Potro visade vem som är den bättre och vann bägge mötena 3-1.
Tycker man kan chansbetta en peng på Fernando Gonzalez mot Andy Roddick också, Chilenaren skjuter alltid från höften och har han en av sina bra dagar så spöar han vem som helst så 3.71 är alltid bra odds på en sån gubbe. _________________ -Willie Mays Hayes. I hit like Mays and I run like Hayes.
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|
|